Gepubliceerd op:
2
juni
2017

Zit je ook de hele dag achter je bureau om dan uitgeput neer te ploffen in de zetel? Geen haar op je hoofd dat er op dat moment aan denkt om nog die sportschoenen aan te trekken.

Goed nieuws: je hoeft niet elke week drie uur te sporten om meer te bewegen in je dagelijkse leven. Met deze vijf tips van onze bewegingscoach Kristof Budts zet je al héél wat stappen vooruit. Zonder dat je 't merkt!

  1. Met de auto onderweg? Parkeer je auto iets verder van je bestemming, zo zet je meer stappen.
  2. Zoek een actieve buddy en motiveer elkaar. Ga één keer in de week samen zwemmen, neem samen een stadstuintje (tuinieren is óók bewegen) of ga elke zondagnamiddag samen wandelen in de natuur.
  3. Sta tijdens het telefoneren recht en loop rond. 
  4. Ga voor snel resultaat: 10 minuten touwtje springen staat gelijk aan 20 minuten hardlopen. 
  5. Zet de stereo luid en dans in je living, met je partner of kinderen, tijdens het koken, kuisen... 

Lukt het jou niet zonder professionele ondersteuning? Maak dan gebruik van Bewegen op Verwijzing. Bewegen op Verwijzing helpt mensen die te weinig bewegen of de hele dag zitten op weg naar een actiever leven. Hoe? Met professionele coaching en een beweegplan

Je coach helpt je op weg en motiveert jou. Je coach weet welke activiteiten en sporten je gemeente en verenigingen aanbieden. Want ook zij doen mee aan Bewegen op Verwijzing.

Lees meer over Bewegen op Verwijzing

Tips om meer te bewegen