Gepubliceerd op:
10
augustus
2020

Om de verspreiding van het virus verder in te dijken en lokale uitbraken te voorkomen starten Stad Mechelen en gemeente Sint-Katelijne-Waver in samenwerking met het COVID-19 team met een lokaal COVID callcenter

Covidcallcenter Mechelen - Katelijne

Dit callcenter werkt aanvullend op de Vlaamse contacttracing en richt zich in de eerste plaats op mogelijke besmettingen tijdens groepsactiviteiten zoals jeugdkampen, (familie-)feesten en beroepsactiviteiten. Niet op individuele risicocontacten.

Belt het callcenter jou op? Dan verschijnt 0800 11 794  op jouw scherm.

Kan je niet opnemen, dan laat onze medewerker een boodschap na en kan je terugbellen naar ditzelfde nummer.

Bereikbaar:

ma-vrij: 8u30 - 12u30 en 13u30 - 17u

Zorg

Bovendien bevragen de medewerkers van het callcenter of iemand extra ondersteuning nodig heeft.

Zo kunnen er in samenwerking met het lokale bestuur bijvoorbeeld vrijwilligers ingezet worden om naar de winkel of apotheker te gaan.

Valse oproepen

Indien er gevraagd wordt rekeningnummers door te geven dan word je gebeld door een vals contactcenter. Geen enkel officieel contactcenter vraagt naar je rekeningnummer.

En het COVID-19 Team. Wat is dat?

Dat is een team dat is samengesteld uit lokale zorgverleners, zoals  huisartsen, welzijnswerkers, het algemeen ziekenhuis Sint-Maarten en vertegenwoordigers van het stads- en gemeentebestuur.

Het COVID-19 team werkt nauw samen met het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid en de huisartsen uit de regio om de evoluties op gemeentelijk niveau op te volgen en risicofactoren in kaart te brengen.