Club Kamikaze werd in 2016 De Club. Alles wat er werd georganiseerd kan nog steeds georganiseerd worden. Er is een subsidiereglement om initiatieven te ondersteunen waar nodig en het huren kan tegen een zeer voordelig tarief. 

De Club is gelegen op het Douaneplein te Mechelen. De Club kan je huren voor kleine optredens van bands en dj's, feestjes, enz, echter moeten ze allemaal een openbaar karakter hebben.

Blijf op de hoogte van wat er wijzigt en schrijf je in op de huurdersnieuwsbrief.

E-mail adres:
 

Huren
Subsidies
Bezettingskalender
Faq's
Bijkomende info

Huren

Het huren van De Club kan onder de voorwaarden van het huurreglement. Een verhuurvraag stellen kan via dit aanvraagformulier. Wij contacteren u dan zo vlug mogelijk.

Subsidies

  • Impulssubsidie voor events in de club. 

Je kan een impulssubsidie krijgen onder bepaalde voorwaarden. 
Voor éénmalige activiteiten kan er tot 500 euro subsidies bekomen worden. Voor wederkerende events kan dit tot 1250 euro oplopen. 

De voorwaarden daarvoor kan je vinden in het reglement. Je kan een aanvraag onmiddelijk doen als je een verhuur aanvraagt, of later via dit formulier

Je zal bij het aanvragen een begroting moeten indienen. Na je event zal je ons nog een afrekening en evaluatie moeten bezorgen. 

  • Securitysubsidies

Voor de inzet van security kan je ook ondersteuning ontvangen. Lees het reglement na. Je kan een aanvraag onmiddelijk doen als je een verhuur aanvraagt, of later via dit formulier

Bezettingskalender

Deze bezettingskalender geeft een indicatieve beschikbaarheid van De Club. We proberen deze zo up to date mogelijk te houden. Mogelijk lopen er al wel opties op de vrije datums. Pas na bevestiging is de datum voor u in optie gezet.

Faq's

  • Wat gaat me dit kosten? 

Huur: 25 euro
Waarborg: 125 euro (die krijg je normaal terug)
Kuisen: 0 euro / 125 euro
Uiteraard de dranken die je verbruikt. 

  • Dranken in De Club

Drank is verplicht af te nemen van de stad, je kan wel zelf aantallen en gewenste dranken doorgeven. Hier kan je drankenlijst vinden. Je moet ten laatste 10 dagen voor de verhuurdatum, welke dranken je graag wil en welke aantallen. 

  • Mag ik sterke dranken schenken in De Club?

    neen, tenzij je hiervoor een vergunning hebt gekregen. Een vergunning kan je aanvragen bij de het evenementenloket via dit formulier
    Bij het bestellen van de drank, geef je dan deze vergunning en de gewenste drank door. 

  • Moet ik Sabam aanvragen?

    Ja, dit moet je zelf nog aanvragen en kan makkelijk op de website van Sabam. De zaal is 80m² groot, dit dien je ook bij de aanvraag op te geven. 

  • Moet ik de billijke vergoeding aanvragen?

    Nee, voor Club Kamikaze betalen wij als zaaluitbater al een jaarvergoeding voor de billijke vergoeding. Deze moet je dus niet meer aanvragen. 

  • Hoe zit het met security in De Club?

    Bij het organiseren van events waarop een dj speelt (ook al is het een afterparty na live optredens), moet je verplicht security plaatsen. Je kan enkel een securityfirma inzetten die erkent is door Vigilis. Je kan hiervoor wel subsidies aanvragen, zie hoger. 

  • Hoe zit het met de opkuis in De Club?

    Je hebt de keuze om de zaal zelf te kuisen of om deze te laten kuisen. Als je er voor kiest ze te laten kuisen dan zal je hier een vergoeding van 125 euro worden voor aangerekend.

    Indien een huurder ervoor kiest zelf te kuisen en hij laat dit na, dan zal hiervoor een kuisopdracht aangerekend worden verhoogd met het extra forfait.

  • Hoeveel decibel mag ik spelen op een evenement in De Club? 

In de club mag er dagelijks tot 5u smorgens muziek gemaakt worden. Indien aan volgende richtlijnen gehouden is: Muziek in de inrichting >95dB(A) Laeq 15 min en <=100dB(A) Laeq 60 min.

Het is verplicht een geluidsmeting te doen. De geluidsmeter hiervoor zal in de club geplaatst worden. 

  • Wat is het verschil tussen een openbaar en privé evenement?

Je hebt enkel een privé evenement wanneer je vooraf een namenlijst met meerderjarige genodigden kan voorleggen. Deze mag u tijdens de avond niet verder aanvullen en kan gecontroleerd worden. Elke bezoeker beschikt in dit geval dus over een persoonlijke uitnodiging. Personen die geen uitnodiging hebben en niet vermeld zijn op de gastenlijst krijgen geen toegang tot de privé activiteit Bovendien mag er geen inkomgeld worden gevraagd. Alle andere evenementen hebben een openbare aard en moeten dan ook al de geldende voorschriften volgen. In De Club kan u enkel iets organiseren met een openbaar karakter. 

Enkel openbare evenementen mogen in de club georganiseerd worden. We gaan hier streng op toezien. Je dient aan ons promotiemateriaal te bezorgen (een link naar het facebookevent, drukwerk,...)

  • -16 jarigen op een evenement?

    Een -16 jarige mag in principe niet binnen in een dansgelegenheid zonder begeleiding van een volwassene. Toch mag een jongere, ongeacht zijn leeftijd, naar evenementen zonder winstgevend doel. Dat zijn fuiven die niet uit handelsgeest worden opgezet (bijvoorbeeld een schoolbal, fuiven van verenigingen, het jeugdhuis... ). Bij onduidelijkheid moet de rechtbank beslissen of een feest een handelsgeest heeft of niet.

  • Hoeveel volk mag er in De Club?

    150 personen

  • Mag ik eten maken in De Club 

Nee, u mag u wel eten opwarmen maar niets bakken, frituren e.d.

  • Mag ik een eetkraam plaatsen aan De Club?

    Ja, hiervoor is een vaste plaats aangeduid, dit dient u ook aan ons te melden. Mogelijk moet u hiervoor ook nog een vergunning aanvragen bij de de stad.

  • Wordt de politie automatisch op de hoogte gebracht van het evenement?

    ja

  • Beschikbaar Materiaal

Vaste toog & Frigo
Laad en losruimte aan achterzijde podium
Podium 6 meter op 5 meter - podiumstukken van 1  meter op 2 meter

Er is op deze moment geen licht en geluidsinstallatie aanwezig. Indien dit zou wijzigen brengen we iedereen hiervan zo vlug mogelijk op de hoogte. Voorlopig ben je dus aangewezen om hier zelf voorzieningen in te treffen. 

  • Welke verzekeringen dien ik af te sluiten en waarvoor dienen ze?

    Voor het huren van De Club moet u een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid afsluiten, maar wij raden aan om een evenementenpolis te nemen. U dient vooraf deze polisnummer en de verzekeringsmaatschappij aan ons te bezorgen. Indien wij deze niet tijdig ontvangen kan de verhuur niet doorgaan. Meer info over verzekeringen kan u vinden op de website van fuifpunt.

  • Kleine vergoeidingsregeling voor kunstenaars (KVR)

Om van deze regeling gebruik te kunnen maken, dient de artiest te beschikken over een kunstenaarskaart. Deze kunstenaarskaart wordt aangevraagd bij de Commissie Kunstenaar en direct na de ontvangst van de aanvraag afgeleverd door de Commissie Kunstenaars. Let dus op hoe je in de toekomst vergoedingen aan artiesten bezorgd. 

Bijkomende info

Huurreglement

Subsidiereglement

Retributiereglement

Prijslijst dranken

 

Feedback over de website

Opmerkingen over de website? Laat het ons weten.