Heb je dringend medische hulp nodig, bel dan je huisdokter of een noodnummer.
Heb je niet-dringende hulp nodig, dan kan je die hier je vraag stellen. Ook wanneer je iemand kent die hulp nodig heeft, kan je dit via deze weg signaleren.
Onze medewerkers bekijken of hulp kan geboden worden via professionele hulpverlening of met behulp van een zorgzame buur. Hou er rekening mee dat we niet meteen een antwoord kunnen bieden op alle vragen.
Enkele voorbeelden van mogelijke hulpvragen:
- Je hebt zorg nodig en weet niet waar je die kan krijgen.
- Het lukt je om gezondheidsreden niet om zelf boodschappen te doen.
- Je voelt je eenzaam.
- Het is voor jou onmogelijk om sneeuw te ruimen op je stoep.
- Je bent een korte periode niet in de mogelijkheid om voor je huisdier te zorgen.
- Je bent tijdelijk afwezig en maakt je zorgen om je overvolle brievenbus.
- Je bent even niet in staat om je huisvuilzak buiten te zetten.
- Er moet een brief naar de postbus of postpunt en je verplaatsen gaat niet.
- Je verwacht een postpakketje op een moment dat je niet thuis bent.
- …
Heb je een andere vraag aan de Stad?
Stel ze via 0800 20 800 of www.mechelen.be/melding