In deze sterk en snel veranderende tijden is up-to-date blijven met de laatste nieuwigheden onmisbaar voor een ondernemer. Om op deze vraag in te spelen, organiseert stad Mechelen in het kader van EFRO- en Hermèsproject Mechelen MeeMaken in 2018 minstens drie workshops.

Deze workshops worden georganiseerd in samenwerking met Fortio, gespecialiseerd in bedrijfsopleidingen.

Uit een hele reeks van onderwerpen maakten we een selectie. Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Mechelen MeeMaken vzw op 22 januari 2018 konden de aanwezige ondernemers stemmen op de workshops die hen het meeste interesseerden. De thema's waaruit gekozen konden worden, waren de volgende:

  • Hospitality: gastvrijheid loont
  • Klachtenbehandeling
  • Goedkope vormen van promotie
  • E-mailmarketing
  • Social Media
  • Visual merchandising (etalage)
  • Onderhandelen met leveranciers

Uiteindelijk kwamen volgende drie workshops uit de bus:

Workshop 1: Sociale Media - dinsdag 20 maart 2018

Inhoud

Sociale media zoals Facebook, Instagram en Twitter werden de laatste jaren alleen maar belangrijker voor de consument én handelaar. De mogelijkheden die ze voor beide partijen bieden zijn enorm. Toch laten heel wat retailers deze mogelijkheden nog vaak onbenut. Tijdens deze workshop leer je dus om deze kanalen optimaal in te zetten voor je onderneming. Komen o.a. aan bod:

  • sociale media inzetten om het rendement van je onderneming te verhogen
  • praktische tips om je communicatie via nieuwe media te verbeteren
  • ...

Download het lesmateriaal

Kon je niet aanwezig zijn op de workshop maar wil je jezelf toch bijscholen of wil je de les graag nog eens opnieuw bekijken, download dan hier de presentatie.

Workshop 2: Goedkope vormen van promotie - Dinsdag 17 april 2018

Inhoud

In tijden van E-commerce is het belangrijk om als ondernemer met een fysieke zaak, de klant tot bij jou in de winkel/café/restaurant te krijgen. Voldoende reclame maken voor jouw zaak is daarbij essentieel. Helaas zijn veel manieren om dit te doen vaak duur en is het resultaat moeilijk te meten (vb. advertenties). In deze workshop leer je enkele alternatieven kennen. Komen o.a aan bod:

  • je zaak op een rendementsvolle manier promoten
  • het budget van je reclamecampagne beter opvolgen
  • hoe laat ik mijn zaak beter opvallen?
  • ...

Download het lesmateriaal

Kon je niet aanwezig zijn op de workshop maar wil je jezelf toch bijscholen of wil je de les graag nog eens opnieuw bekijken, download dan hier de presentatie.

 

Workshop 3: Visual merchandising (etalage) - Donderdag 14 juni 2018

Inhoud

Het belang van een aantrekkelijke etalage is voor een ondernemer niet te onderschatten: een mooie etalage trekt niet alleen de aandacht van de voorbijganger, het nodig ook uit tot kopen. Jouw etalage op een zo efficiënt mogelijke manier inrichten, kan je verkoop dus ook effectief stimuleren. Komen o.a. aan bod:

  • de basisprincipes om een etalage aantrekkelijk en efficiënt op te bouwen

Praktisch

Wanneer? Donderdag 14 juni 2018 om 18u30

Waar? De Zeeridder, Befferstraat 25, 2800 Mechelen, zaal panorama

Inschrijven? Inschrijven voor deze workshop kan nog tot 7/06/2018 via deze link

Kostprijs? Normaal gezien kost deze workshop 50 euro, maar nu wordt deze je door Fortio, Syntra, Stad Mechelen, EFRO & Hermesproject Mechelen MeeMaken kosteloos aangeboden

 

Opmerkingen over de website

Heb je opmerkingen over onze website? Laat het ons weten.