Krijg jij maar niet genoeg van de kou? Trotseer jij met gemak vriestemperaturen? Til je winters enthousiasme naar een hoger niveau! Neem een frisse duik in open water.

Ijsberen, gezonder dan je denkt

Wanneer je enkele enthousiastelingen een duik ziet nemen in het koude water zou je het niet meteen denken, maar ijsberen heeft heel wat voordelen.

  • Je bouwt een natuurlijke weerstand op tegen winterkwaaltjes
  • Het versterkt de ademhaling, verbetert de bloedsomloop en zuurstofopname.
  • Bewegen in het water heeft een ontspannend effect.
  • Het warme gevoel in je lichaam voelt aangenaam aan.
  • Het helpt tegen pijnlijke spieren, pezen, gewrichten, kneuzingen… Maar werkt ook tegen artrose, reuma en andere ontstekingen.
  • Het remt volgens onderzoek in zekere mate het verouderingsproces af.
  • Het geeft je mentale kracht en energie tegen depressies.
  • Het leert je grenzen te verleggen, maar ook te respecteren.

En… Duiken maar!

Ben je ondertussen overtuigd en wil je de sprong wagen? We voorzien verschillende momenten om je grenzen te verleggen:

  • Zondag 20.11 - 13 tot 15u - Sport Vlaanderen Hofstade
  • Zondag 18.12 - 13 tot 15u - Sport Vlaanderen Hofstade
  • Zaterdag 14.01 - 15 tot 17u - Van der Valk hotel Mechelen
  • Zondag 19.02 - 13 tot 15u - Mechelse Waterski Klub Walem
  • Zondag 19.03 - 13 tot 15u - Sport Vlaanderen Hazewinkel

Kostprijs

  • 1 sessie: € 7 (incl. begeleiding, verzekering en soep)
  • Alle sessies: € 25 (incl. begeleiding, verzekering en soep)

Voorwaarden

Klaar om je in te schrijven? Hou deze voorwaarden in gedachten: 

  • Je bent minimum 8 jaar 
  • Je kan 100 meter zelfstandig zwemmen 
  • Je consumeert geen alcohol voor of tijdens de sessie 
  • Je bent in goede gezondheid. Bij twijfel vraag advies aan je huisarts.

Inschrijven 

  • Ter plaatse inschrijven is niet mogelijk.
  • Inschrijven kan zolang er plaats is, uiterlijk tot woensdag voor de sessie
    (14.12 - 11.01 - 15.02 – 15.03)
  • Wisselen van sessie is mogelijk uiterlijk tot woensdag voor de sessie
    (14.12 - 11.01 - 15.02 – 15.03)
  •  Annuleren is enkel mogelijk op vertoon van een doktersbriefje. Het volledige bedrag wordt dan terugbetaald.

Ik wil mij inschrijven!

Tips

  • Ga nooit alleen zwemmen in het koude water en let op voor onderkoeling.
  • Warm goed op voor je in het water springt, zo verkrampen je spieren niet.
  • Na je zwembeurt ga je best niet té snel onder een warme douche staan. Dan mis je net het gezonde effect van ‘het ijsberen’.

Veel zwemplezier!

In samenwerking met