Hoe kan je een vaste standplaats verkrijgen op de markt?

Om een vaste standplaats op de zaterdagmarkt, kleinhandelsmarkt of Leest markt te verkrijgen, moet je je inschrijven in het register. Als er plaatsen vrijkomen wordt op basis van het register een plaats toegewezen in functie van de afmeting en verkoopswaren.

Hoeveel kost het?

De inschrijving kost € 25. Betalen doe je, online, na het invullen van deze aanvraag. 

Welke regelgeving is van toepassing?

Welke bewijsstukken moet je toevoegen?

  • Bewijs machtiging als werkgever of hoofdleurkaart.
  • Toelating van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). (enkel voor voedingskramen)

Gegevens aanvrager

Gegevens handelszaak

Inschrijving

Voor welke markt(en) wil je inschrijven? *
Wat verkoop je? *
Zijn jouw activiteiten seizoensgebonden? *
Wat is de jaarlijkse periode van activiteit? *
Vul de gegevens van jouw stand in *

Voeg de bewijsstukken toe

Wat gebeurt er met mijn aanvraag?

Je inschrijving in het register is pas definitief van zodra de dienst economie over alle correcte bewijsstukken beschikt.

De kandidaturen blijven geldig voor een periode van 2 jaar. De kandidaturen dienen hernieuwd te worden ten laatste 1 maand vóór de vervaldag aangegeven op het inschrijvingsbewijs.

Het inschrijvingsbewijs wordt aan de aanvrager verstuurd.

Het inschrijvingsgeld wordt nooit terug betaald.