Klant is koning. Ook als de klant minder mobiel is. Daarom zetten we samen met Dito vzw alles op alles om de handels- en horecazaken in het centrum fysiek toegankelijker te maken. We bezoeken de zaken met ervaringsdeskundigen, maken een rapport en geven de ondernemers tips om hun zaak ook binnenin zo toegankelijk mogelijk te maken.

Onze-Lieve-Vrouwestraat en Grote Markt klaar

Eerst pakten we de Onze-Lieve-Vrouwstraat en de Grote Markt aan. Zo creëerden we een rolstoelvriendelijke én autovrije route van de Korenmarkt tot de Grote Markt.

Deze zaken op de Grote Markt hebben een hellend vlak:

  • Torke
  • Oskar
  • Bier Central
  • Isajé
  • O'Fiachs Irish Pub
  • Den Ijzer

Naast hellende vlakken, beschikken enkele handelaars in de Onze-Lieve-Vrouwestraat ook over een bellend vlak. Dat is een wegneembaar hellend rijvlak. Handelszaken met een bellend vlak hebben aan hun deur een bel met een herkenbaar logo of een bordje met een telefoonnummer erop. Als je aanbelt of telefoneert, komt iemand van de zaak het oprijvlak plaatsen.

De zaken met bellende vlakken zijn:

  • Von Winckelman
  • Stich & co
  • Huis Inge Goderis
  • Van der Poorten
  • Taro's Boetiek
  • Mist
  • De Banier
  • Butik Moose
  • Boetiek Ivy
  • Zoet

De volgende straten die we onder handen nemen zijn de Geitestraat, Bruul, Botermarkt, Borzestraat, Blauwhondstraat, Désiré Boucherystraat, Leermarkt, Ijzerenleen en Guldenstraat.


Klopt deze info niet of heb je nog andere suggesties? Stuur een mailtje naar toegankelijkheid@mechelen.be