Gepubliceerd op:
1
juli
2020

Vrijetijdstoeristen die twee nachten boeken, krijgen er één nacht gratis bij. Als bonus krijg je een gratis prikkelpakket waarmee je kennis maakt met een handvol lokale specialiteiten en krijg je korting voor enkele attracties en monumenten.

Stad Mechelen geeft het verblijfstoerisme extra zuurstof voor het herstel na corona met promotiecampagnes en het kwijtschelden van de logiestaks. Daarbovenop geeft de stad 1000 gratis nachten weg voor de eerste 1000 boekingen van drie nachten. 

Mechelen zat de afgelopen jaren in de lift als toeristische bestemming. Vanaf de lockdown op 13 maart 2020 viel de sector nagenoeg stil. Met de 2+1-boeking, het Prikkelpakket en een typisch Mechelse communicatiecampagne wil de Stad de sector een hart onder de riem steken.

2+1 in hotels en erkende logies

Toeristen die twee nachten boeken, krijgen er van de stad een derde nacht gratis bij. Er is veel te beleven in de historische binnenstad en de prachtige groenblauwe rand rondom. Op de webpagina van Visit Mechelen staan alle deelnemende logies met de link naar hun website. Enkel hotels en erkende logies nemen deel aan de actie. De actie wordt aangeboden via minstens één van deze drie kanalen:

Toeristen die niet via één van deze kanalen boeken, hebben geen recht op deze deal.

De actie is te boeken vanaf 1 juli en tot 31 augustus 2020, of zolang de voorraad strekt. De 30 deelnemende logies kunnen dus binnen deze periode aan in totaal 1000 vrijetijdstoeristen een extra verblijfsnacht aanbieden. 
Voor deze actie is 112.000 euro vrij gemaakt.

Gratis prikkelpakket

Daarenboven krijgen deze toeristen een gratis Prikkelpakket. Hiermee kunnen bezoekers kennis maken met een handvol lokale specialiteiten, van bierkaas tot artisanale zoetigheden, en krijgen ze korting op enkele niet te missen attracties en monumenten. De waarde van een prikkelpakket, te koop aangeboden door Visit Mechelen, is 6 euro. 

‘Klinkt als Mechelen’: herkenbaar voor Mechelaars, prikkelend voor toeristen

Om Mechelen als toeristische bestemming extra in de verf te zetten, lanceert Visit Mechelen de campagne ‘Klinkt als Mechelen’
Mechelen wil toeristen ervan overtuigen dat het de moeite is om meerdere dagen in de Dijlestad te verblijven. Je kan culturele uitstappen naar Museum Hof Van Busleyden of een beklimming van de Sint-Romboutstoren combineren met actief toerisme zoals citygolf of trips met de fiets door de blauwgroene rand en nadien lekker gastronomisch genieten in de stad.
Visit Mechelen heeft daarvoor een campagne opgezet met sprekend beeldmateriaal en mikt hierin op drie doelgroepen: families, meerwaardezoekers en sociale genieters.

Een meerdaagse vakantie: het klinkt na een periode van lockdown als muziek in de oren.