We proberen de bereikbaarheid zo goed mogelijk te houden en de hinder te beperken.

Langs café Friends en De Olifant maken we meer ruimte voor voetgangers. Zij kunnen veilig op een deel van de huidige rijweg wandelen. Dit zorgt ervoor dat bussen ook verder van de terrassen zullen passeren. 

Ja. Vrachtwagens zullen daar genoeg plaats hebben om te keren.

 Je rijdt makkelijk van de Leopoldstraat via de vesten (R12) naar de Leuvensesteenweg. 

Doorgaand autoverkeer van de Postzegelbrug naar de vesten, rijdt via de Leopoldstraat. Wie in de Hendrik Consciencestraat moet zijn, rijdt dan via de vesten, Michiel Coxiestraat en de Stationsstraat.

De H. Consciencestraat blijft bereikbaar via de Coxiestraat. Laden en lossen kan 24u/24u.

De Postzegelbrug wordt in 2024-2025 gefaseerd afgebroken. Dan kan je daar uiteraard niet meer op parkeren. Er is een speciaal tarief voor abonnementen in de ondergrondse stationsparking. Meer info bij NMBS

Tussen 8 en 18u kan je enkel laden en lossen in de Consciencestraat. Buiten die uren kan je wel langer parkeren. Daarnaast heb je nog de parkeerplaatsen in de Leopoldstraat en parkings station en  Bruul. Meer over parkeren in Mechelen

Ja. Dat blijft zoals het nu is. De Vaartdijk is een fietsstraat. Richting de Plaisancebrug rijden fietsers op de baan. Richting het station delen ze het jaagpad met voetgangers. Aan de kant van de woningen is er een voetpad.

Via de Van Kerckhovenstraat en de Willem Herreynstraat.

Hiermee willen we doorgaand verkeer aan de stadszijde van het station ontmoedigen. Als dat doorgaande verkeer riskeert voor een openstaande brug te staan, is de kans groter dat ze de Tangent zullen nemen.

Het centrale kunstwerk op het plein, de mijlpaal, blijft staan en zal al in de tijdelijke vernieuwing meer tot zijn recht komen. In de tijdelijke heraanleg blijft die op plek staan waar ze nu staat. Ze krijgt zeker ook een mooie plek in de vernieuwde stationsomgeving. We bekijken nog waar.

Nee, de H. Consciencestraat wordt niet autoluw. Ze zal wel enkel gebruikt worden voor plaatselijk verkeer. Het is alleen nuttig om daar te rijden als je in de straat of aan het station  moet zijn. Je kan daarna enkel terug naar de vesten.

We gaan uit van veel autoluwere straten na al de werken en de veranderingen.

Ja, de fietsers rijden op een fietsstrook op de rijbaan. Voetgangers blijven op het voetpad.