Om een vaste standplaats op de zaterdagmarkt of kleinhandelsmarkt te verkrijgen, moet je je inschrijven in het register van de kandidaturen. Als er een standplaats vrijkomt, wordt op basis van het register gekeken of er een geschikte kandidaat is voor het invullen van deze plaats. Als het register geen geschikte kandidaten bevat, wordt er een vacature uitgeschreven.

Procedure

Je schrijft je online in in het register voor een vaste standplaats op de zaterdag- of kleinhandelsmarkt.

Je inschrijving in het register is geldig voor 2 jaar. Indien je na 2 jaar nog geen standplaats hebt verkregen, dien je je inschrijving te vernieuwen. Dit kan tot ten laatste 1 maand voor de vervaldatum van je inschrijvingsbewijs.

Doe je dit niet dan wordt je automatisch uit het register geschrapt en dien je opnieuw 25 euro te betalen indien je terug wenst in te schrijven. Indien je binnen de termijn je inschrijving hernieuwt is de aanvraag gratis. 

De toewijzing van een vaste standplaats wordt bekend gemaakt via elektronische post met ontvangstbewijs. 

Meebrengen

Om de aanvraag te vervolledigen dien je enkele bestanden op te laden. Alvorens van start te gaan verzamel je dus best onderstaande documenten:  

  • Bewijs machtiging als werkgever voor het uitoefenen van ambulante activiteiten
  • Toelating van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). (enkel voor voedingskramen)

Bedrag

De inschrijving in het register kost je € 25 en betaal je online na het indienen van het webformulier.

Het hernieuwen van je aanvraag is gratis indien je tijdig (ten laatste 1 maand voor vervaldatum van je inschrijvingsbewijs) je hernieuwing aanvraagt. 

Regelgeving